Galna hästar.

Helge har skrittats 3 dagar i rad (kort dressyrpass på ängen igår) så han har inte stått och vilat. Ändå var han värre än nånsin att gå med idag! Har står fortfarande i sjukhage men nu funkar det nog inte längre. 
Gjorde hans sjukhage lite större idag efter att ha minskat den efter koliken (misstänkte att han ätit fruset gräs osv så gjorde det pga det) och då busade han runt lite för sig själv. Gick sen en promenad med honom och i början gick det bra men när vi kom tillbaka till gården igen. Alltså själva FAN flög i honom. Han tjöt, hoppade upp och ner, sparkade bakut, reste sig, skulle springa HELA tiden. Tänkte att han fick busa av sig lite i sin lilla hage så släppte honom där igen och ja.... Han tvärvände och drog rakt igenom tråden jag just flyttat. Tror inte han såg den faktiskt med den vita tråden mot vit snö. Han hade nog inte riktigt registrerat att tråden var där. Som tur var har jag en tråd till längre bort så han stannade och kom tillbaka i full jävla fart. Fick vifta och dra i trådarna till öppningen så han skulle stanna där iaf. Galning! Tog fast honom och lagade hagen och efter det lugnade han sig lite så han fick gå där tills jag longerat Grande på ängen. 
 
Grande var en historia för sig han med. Pigg som en fölunge och travade stort och luftigt, slängde med huvudet och var också lite knasig. Han får gärna vara det bara han är pigg och glad. Helge får såklart också vara pigg och glad men han blir på gränsen till farlig när han har sådär mycket energi. Ska rida honom imorgon och börja trava. Blir det lite mer snö får han gå ut i vanliga hagen också. Dock utan Grande ett tag. 
 
Min arm är fortfarande kass så Andreas har varit en ängel som hjälpt mig i stallet jättemycket. På jobbet går det sådär, kan göra något iaf, även om det gör ont när jag lyfter armen. På måndag ska jag till sjukgymnast iaf. Hoppas jag får något träningsprogram för tabletter funkar inte alls. 
 
Dags att sova och ladda inför veckans sista arbetspass!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0