Påskhelg.

Befinner mig på mitt vilohem, nämligen i Hälsingland. Hemma finns det ju ALLTID något att göra men här kan man slappna av helt och hållet. Blir inte mycket gjort idag. Påskmiddag och träna på gymmet med svärmor. Det är fint väder ute men blåser kallt så jag håller mig nog inomhus. 

Igår innan jag åkte hit var jag funktionär på tävling i Orsa och så red jag Helge ett ordentligt pass i skogen. Våra sandvägar är inte framme än men grusvägarna är ganska bra nu och framförallt den vi red på igår. Vi kunde galoppera lite längre och både vi och hästarna tyckte det var riktigt härligt. Kanske lite för härligt enligt Helge som var mer i luften än på marken emellanåt :) 
Skönt att kunna "rasta" hästarna lite ordentligt när det inte gått så bra tidigare. Har blivit mycket skritt på slutet, och det är också viktigt förstås, men iaf Helge behöver få röra ur lite knasig energi för att kunna ha full fokus på mig sen. 
I galoppen går han iväg så fort jag lättar i handen så vi har mycket att arbeta på där än. Jag vill kunna rida med lätt hand utan att han ökar men nu får jag göra halvhalter och förhållningar väldigt ofta. I traven funkar det dock bättre. Men jag är glad att han har sitt eget driv och vill framåt såklart.  

Imorgon när jag kommit hem blir det nog något liknande om underlaget tillåter. 

Glad påsk!

  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0