Skoning och hoppning.

Igår blev hästarna skodda. Helge var lite stel efter träningen i tisdags men det gick skapligt ändå. Vi har ändrat lite i skoningen eftersom han blivit lite ömfotad de senaste gångerna. Martina har "byggt om" hans hovar under ungefär ett års tid så de är mycket bättre nu än de var innan men man får lägga sömmarna lite längre ned än vanligt så blir Helgehästen nöjd. Inte ömfotad what so ever idag. 
 
Grande fick bakskor nu när det snart är vinter. De fick dock varken sulor eller brodd än. Brodd skruvar jag i när det behövs och sulor får de om 6 veckor när de skos igen. Varken sulor eller brodd är inget man vill ha på längre än absolut nödvändigt. Kan inte för mitt liv förstå dom som har broddar i året runt. Vansinne. 
 
Tog en promenad med Helge idag som jag brukar göra efter skoning. Blev ca 45 min i skogen. Grande ska jag faktiskt ta med till Orsa och rida i ridhuset. Tänkte hoppa några skutt, det tycker nog han (och JAG) blir roligt =)
 
Imorgon väntar en dag på jobbet, hem och rida och fixa stall, tillbaka till jobbet på beredskap, hem, jobbet, hämta Andreas, sova, stall, jobba, sova, stall, jobba, sova, sen är det en ny arbetsvecka på måndag. Typ så ser min helg ut. Men min familj måste ju få fina julklappar så då lär jag banne mig jobba över =) 
Beställde dessutom en vinterjacka till stallet igår. En som såg riktigt varm ut vilket är det absolut viktigaste för mig. Kingsland har ju några modeller som ser varma och sköna ut men de är för dyra. Tycker inte en jacka, oavsett hur bra och snygg den är, är värd 3500:- eller ännu mer. Då finns det bättre saker att göra med pengarna. 
 
Ska försöka kurera mina armar så jag klarar av att rida om någon timme. Har fått tillbaka golfarmbågarna och har kinesiotape fulla armarna som jag fick av vår massör men det kliar mest och jag vill inget annat än att slita av mig dem och dra armarna mot en kaktus.
5 dagar till ska de sitta (gaaah). 
 
Bla, bla, bla nu ska här kokas linfrön till hästarna. Bra att ge i dessa förbannade ler-tider.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0