Ridit och rensat.

Ledig dag och redan kl 10 var båda hästarna ridna. 
 
Grande tog jag en tur i skogen på barbacka. Han var lite mjukare idag och inte alls arg. Det är tråkigt att gå på bana, det borde jag väl förstå =) Han är otroligt lätt att rida barbacka på. Kunde sitta och byta galopp på rakt spår hur enkelt som helst t ex. Det är häftigt hur man känner hur deras muskler rör sig när man gör olika saker när man inte har sadel. 
 
Helge red jag också i skogen. Inte lika spänd som igår men inte lika bra som i förrgår. Jag fick verkligen RIDA för att han skulle vara ordentligt framme. Han har kanske lite träningsvärk för jag har pressat honom lite de senaste två dagarna, samt idag. Imorgon får han vila och sen väntar två dagar med promenader som återhämtning. 
 
Förutom ridit så har jag även rivit ur hela min garderob och rensat bort en massa kläder som jag ska skänka. Sånt som blivit kvar rensning efter rensning men som jag ändå inte använder. Har även hittat en del jag glömt att jag hade, plus att jag troligen aldrig behöver köpa ett linne någonsin igen. Om jag inte går upp i vikt förstås. 
Tröjor och jeans/byxor skulle jag dock kunna ha lite fler av. Å andra sidan använder jag bara vardagskläder på helgerna eftersom det är jobbkläder eller ridkläder som gäller annars och mysbyxor hemma =)
Klänningar, skor och jackor har jag också en hel drös av. Nu har jag köpt täcken till hästarna för massa pengar så nu får jag klara mig med de kläder jag redan har ett tag. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0