Dagens häst.

Tog ut Farbror Grande på en tur i skogen idag. Pigg och glad var han men med lite för mycket energi framåt istället för att jobba rätt. Jag bråkade inget utan lät honom värma upp ordentligt i början genom att galoppera på och få ur sig lite energi, lugnt förstås då han inte är i någon toppform direkt. 
Sen kunde vi jobba i en bra trav i olika tempon. Jag kände mig inte riktigt i toppform jag heller, ridmässigt. Nog tappar man snabbt om man inte rider så regelbundet som man gjort förut. Iallafall så joggade vi på i en bra trav och han var mjuk och fin efter lite sidvärts och övergångar. Dock blev han väldigt svettig där han inte är klippt så jag funderar på att klippa honom igen. Min fina gamle vän <3
 
 
 
Helge fick en 20 minuters promenad och var lika pigg som vanligt. Han hoppade till och blev rädd för något och slog såklart till min fot så jag blev vansinnig. Hästskrälle =) Mindre än en vecka kvar till återbesök. Det blev att gå 5 veckor i stället för 3 men det passade sig bäst så eftersom han blev så ömfotad vid skoningen. 
 
Buskrukan, också en älskad vän <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0