Dagens status.

Achtung, achtung! Här kommer ett skryt-inlägg ang träning.
Vet ju att vissa personer, inkl jag själv, blir irriterade på folk som skryter om sin träning. Förresten har jag inte direkt tränat men ändock rört mig, Nämligen powerwalkat inte mindre än 100 min. En omväg till stallet, 30 min med hästarna och en omväg hem från stallet. 
Hepp, hepp snart sommar.
 
Helge var jääääättepigg och busig när vi gick. Superkul att han är glad men lite drygt att gå med honom då, även om han är ganska väluppfostrad. 
Däremot är han INTE glad när man rör honom på bakre delen av magen och skapet. Han vill helst döda en när man gör det så därför har jag ringt Ullis och beställt tid på kliniken i Rättvik.Vill att de kollar om han har något problem med urinvägarna etc. Om inte så vill jag att de gör en gastroskopi på honom för ev magsår.
Han är bara arg i stallet och protesterar aldrig nånting när man rider så det är svårt att tro att det ska vara något ridrelaterat.
Fick tid redan imorgon så jag är ledig från jobbet och åker dit på morgonen.
Pengar rullar ut som de ska, de går bra nu.... Hehe =)
Nej men vad ska man göra liksom. Misstänker man att hästen (vilket djur det än är) mår dåligt har man en skyldighet att kolla upp det, annars ska man inte ha djur. 
 
 
Ska äta lite strax.
*Trumvirrvel*.......LAX! 
Usch. Med lite mos, rödlök, gurka, citronpeppar och remoulad så funkar det dock. Tror jag ska köpa lite tonfisk och gegga ihop nån röra som omväxling.
 
Nej nu är det slut på superintressanta fakta från min sida. 
Lev väl.
 
Sommar, sommar, sommar.
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0