Bra dressyrpass, igen!

Den här dagen har innehållit mycket. 
 
Jobb började det med, mellan 06-12
Tankade bilen och jag tror banne mig det bara var nån deciliter kvar när jag svängde in på macken.
Kom hem och svängde ihop korvstråganoff med ris. Blev riktigt gott faktiskt! 
Sov middag lite mer än en timme sen bar det av till stallet för fix av det innan jag lastade Helge och åkte till Orsa.
 
Det är så jäkla smidigt att kunna lasta och åka helt själv. Ingen som måste följa för att hjälpa till med lastning osv, det går hur bra som helst ensam. 
 
Skrittade fram länge och ändrade hela tiden nånting. Ställning, böjning, tempo osv utan att för den sakens skull stressa med något moment. 
Travade på serpentiner och som vanligt är han lite stretig i början men han mjuknade ovanligt snabbt idag. 
Galoppen är jag jättenöjd med! 
Både Nina och Annica ville att jag skulle ställa utåt och sen över inåt i galoppen på fyrkanten och det gjorde jag ganska mycket idag. Han mjuknade otroligt mycket av det och traven på slutet var superbra!
 
Den var så bra att jag inte kunde önska nåt mer ett tag faktiskt. Bra stöd på tygeln, helt avslappnad, stora luftiga steg och väldigt mjuk och lydig. Förhoppningsvis blir det längre och längre för varje gång vi tränar =) Man vill att "slutet" ska komma tidigare, alltså att han blir så där fin innan man nästan ridit klart liksom. 
 
Nu är jag nyduschad och sitter i onepiece i soffan med en pizza framför mig och Hobbit på tv:n. Vardagslyx!
 
 
 
Mina fina pojkar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0