Lördag 17/3

Uppe tidigt, gick med Grande 20 min, ut med hästarna, fixade stall sen åkte vi till ridhus med Helge. Ett dressyrpass med fokus på lydnad. Alltså övergångar, övergångar, övergångar. Och många galoppfattningar. I början ville vi inte alls samma sak. Han ville bara springa ur mina förhållningar och stretade emot när jag ville göra halt. Dock löste det sig efter några varv på en åttvolt med halt på "mitten". Han gjorde många riktigt bra fattningar idag! Jättekul att han orkar så pass redan. Galoppera på volt är inga problem. Fast han blir lite förbannad när det blir jobbigt, den tjurskallen =)

Fin och mjuk häst på slutet och jag är nöjd. Superduktig att lasta också. Följde mig rakt in på vägen hem.

Lite bilder som tydligt visar att jag behöver slänga handväskan (tummen överst!), sluta peta ut tårna, räta på mig osv osv i all oändlighet =)










På onsdag ska jag och Helge vara med om något riktigt spännande! Ska tom vara ledig från jobbet halva dagen. Kommer nog bli sjukt kul och jag är väldigt förväntansfull.
Håller tyst om det så länge så märks det var det är sen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0