Träning.

Ledig dag idag. Har jobbat i helgen så då är jag ledig måndagen innan och måndagen efter. Dock var detta sista helgen på länge och det känns bra. Får se om det blir skift igen efter semestern eller inte. Skönt att ha en ledig vardag iaf. Lättare att uträtta ärenden osv då.

Började dagen med att släppa ut hästarna och fixa stallet. Lurade i Helge lite hö innan vi åkte till Orsa (parkerade en bit ifrån stallet så han inte såg transporten, ser han den blir han så taggad att han inte har tid att äta).
Väl där byggde jag som vanligt en markarbetsövning. Förra gången var det mest lydnad och den här gången mer styrka.
Hålla jämn galopp på bommar med 21 m mellan tex. 6 språng ska man kunna rida utan problem och det gick väl sådäääär i början =) Men vi fixade det iaf. Bra träning att rida lite kortare galopp= svårt med Helges stora galopp.
Sen red jag på två pyttehinder på volt i galopp. Jobbigt för Helgus, och mig med för den delen. Ett av mina största problem med honom är att hålla galoppen utan att han bryter av .MER BEN dammit!

Han var lite väl på hugget idag. Var två travade som sprang runt på travbanan där och det var spännande och så skulle det bockas lite efter hindren ibland, så om ni undrar varför jag tar tillbaka lite hårt efter vissa så kände jag tendenserna till det. Tokpålle.

Här är filmen!
Blir lite förbannad på mig själv när jag inte orkar rida ordentligt som ni hör lite då och då =P







Kommentarer
Maria

Jag skulle oxå behöva markarbeta! Duktiga ni e!

2012-06-18 @ 21:13:16
URL: http://lillymia.blogg.se/
elin

Haha, vad sot han ar. Bockar han lite i smyg?

2012-06-22 @ 19:24:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0