Urvriden trasa.

Klev upp tidigt, fixade stall,gjorde i ordning häst och grejer, lastade häst och inväntade Andreas sen åkte vi till Orsa. Häst var i det här fallet Helge. Fick rida ensam i ett nyharvat och varmt ridhus. Riktigt lyxigt! Idag fokuserade jag på att slappna av i min sits, ha honom avslappnad men ändå arbetande och alert. Red mkt serpentiner i både skritt och trav, fick honom att följa med i svängen och runda sig runt skänkeln, vara rakriktad och lyssna på halvhalterna. I galopparbetet red jag bågar på långsidorna för att stärka galoppen, kunna flytta honom för sitsen och träna inför förvänd. Ganska bra jobb när jag väl slappnar av helt. Spänner jag mig jobbar vi emot varandra och han bryter av till släng-trav. Det tar sig iaf. Jag är mycket bättre på att räta upp mig nu och är starkare i överlivet. Behöver få händerna framför mig och kunna slappna av ännu mer utan att för den sakens skull sluta rida framåt, uppåt. Är ganska nöjd med dagens pass. Blev helt slut och man kunde nästan vrida ur mina kläder efteråt :-) A filmade så jag lägger in filmen imorgon eller nåt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0