Vinterdäcken på.

Det är så skönt att få saker gjorda om dagarna. Som idag har däcken på min bil blivit bytta och det är så skönt att ha gjort!

Min bil fast lite nyare.



Den är grym! 4-hjulsdrivet är ju nästan ett måste när man har häst.


Nu när det börjar bli kallt och minusgrader ute så kommer detta vattenproblem igen. Våra hästar får vatten ute året om, vilket jag tycker är en självklarhet! När de äter så pass mycket hö som de ofta gör på vintern så behöver de mycket vatten. Risken för kolik eller foderstrupsförstoppning blir större om hästarna inte kan dricka när de vill.
Iaf så vore det skönt med en sånhär till vintern så slipper man fylla på nytt varje dag och det fryser inte till is efter några timmar. Dock kostar den ju lite, från 3-6000 kr. Kanske en värd investering ändå? 





Kommentarer
Emma

Amirette som jag red tidigare här i Örebro hade en sådan vattentunna. Den var jätte bra!

2011-10-22 @ 21:06:23
URL: http://spirans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0