Irriterad..

På hovslagaren. Har ringt och frågat om denne kan komma i minst två veckor nu! Helge har hunnit tappa en sko två gånger, jag har slagit på den en gång men när han tappade den igen efter en vecka gick hoven sönder lite så nu törs jag inte testa igen. Iaf så tycker jag det är riktigt dåligt att inte kunna höra av sig och bestämma en tid utan bara säga "ja jag kollar upp en tid och hör av mig"...sen hör man inget mer.
SUR!
Hade inte Helge varit så svår att sko och hovis bäst på att sko häromkring hade jag ringt en annan för längesen. Jag har väldigt svårt för folk, och speciellt yrkesmänniskor, som beter sig så här oproffisionellt.
Hade ju kommit igång så bra med Helge och så får han stå så här länge egentligen i onödan  }:(

Idag är jag dock hemma och är sjuk så hade inte ridit honom nu ändå. Hoppas verkligen han behagar att komma hit snart innan jag går och utbildar mig till hovslagare själv... 

Riktigt fin höstdag ute men är så förkyld och har ont i halsen så det blir väl att sitta inne och uggla. Vilket gör mig sjukt rastlös!

Nu till hösten när hästarna snart börjar gå i vinterhagen igen så har jag fixat en pall med kragar att ha deras hö i så de slipper äta från marken och få i sig massa jord och skit. Dessutom sprider de inte ut höet och man kan lätt plocka med sig det som blir kvar in så får de äta det i boxen på kvällen, om det inte blivit regnat eller snöat på.
Inte blåser det bort heller om det blir tråkigt höstväder.

Nu ska jag laga lite mat sen blir det stallet lite senare.






Kommentarer
syster

Jag tycker du ska utbilda dig till hovslagare! Perfekt ju, sparar du massa pengar på, och skulle dessutom kunna jobba lite extra! Förstår att det är hårt jobb, men du behöver ju inte utöva det så ofta!

2011-10-04 @ 16:06:28
URL: http://sofiekans.blogg.se/
Rebecka

Det där är så jobbigt.

Men så typiskt hantverkare. Vi har samma problem så fort vi ska ha tag i rörmokare o elektriker. Man ringer får svaret, jag kommer förbi imorgon o tittar på det. HA! Man får ringa o tjata hur mycket som helst. Sen kan de dyka upp o bara ta för givet att man ska vara hemma, suck...

2011-10-05 @ 12:46:23
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0