Vardags(helg)lyx.

Den här helgen har varit hemskt lyxig! Inte bara god mat, trevligt umgänge med kollegor, duktiga hästar och en sovmorgon utan att jag fått träffa A flera timmar i sträck! Och efter ikväll när hans shower är slut blir det ännu bättre.

Det där med att bli kär i en rockstar avråder jag starkt ifrån! Om han inte är så rik att han försörjer dig och låter dig följa med på alla gigg vill säga.
Har den ena två hästar att sköta plus ett heltidsjobb och den andra heltidsjobb plus ett band och blir anlitad som gitarrist till diverse framträdanden så träffas man nästan aldrig.
Kanske är det därför vi fortfarande är tillsammans? =) Osams på 40 kvadrat är ingen hit, jag lovar (och apropå det, någon som vet ett hus att hyra i Öna, Östnor, Bonäs, Kråkberg?).

Skämt åsido så är jag hemskt stolt över herr Frödis. Det är så grymt kul att han får göra det han brinner för och tycker är roligt och dessutom få betalt för det. Hoppas det håller i sig....men det kan väl lugna sig bara liiiiiiite så man hinner säga något annat än godnatt om dagarna.

Snart på Angus nivå?



Från det ena till det andra så gick båda hästarna helt grymt bra idag! Visserligen var det inte så stora krav på Helge men Grande. Alltså han gick nog bättre än någonsin den gamle farbrorn =)

Började med att få honom mjuk och fin med att göra volter i varje hörn av ridbanan och halter mellan varje volt.
Samma i trav och i galoppen gjorde jag volter på långsidorna. Fick honom fint rundad i sidorna.
Sen red jag över en bom på en 20m volt och låg på korta, korta galoppsprång men med bra tryck och riktigt fin häst! Blev jättenöjd med dagens pass. Både ridningen och Grande. Jag satt rak i ryggen, inga tår som pekade ut, stilla händer och bra skänkelläge. Dock skulle jag vilja bli filmad snart igen så man kan se mer tydligt vad man gör för fel.

Helge var jag ut i skogen med. Gick första biten och hade bara tänkt gå typ 100 m men han var så galet laddad och for runt och hade sig så jag gick i 20 min tills det kändes bra att sitta upp. Knäppskalle =)
Han var som en tickande bomb att sitta på i början men efter 10 min till var han lugn och fin. Lydig och pigg häst.



Sadeln jag testade idag passade inte så det blir att leta vidare. Den var för vid så det blev alldeles för trångt åt manken. Mina hästar har ganska rejäl manke båda två, spec Grande.



Lite plock hemma, intag av hästar sen hockey. Finalen är väl okej att se iaf.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0