Nyförvärven.

Testat mina nya skor och chaps idag. De sitter perfekt! Det är ju alltid lite nervöst att beställa saker på nätet då man inte riktigt vet om de kommer passa eller inte. Dock hade jag mätt och kollat ordentligt så det skulle passa. Hatar att skicka tillbaka saker och krångla. Man vill ju börja använda det direkt! =D
Mina nuvarande skor och chaps får bli kasserade. Skorna ska jag mocka i ett tag till men chapsen är rejält trasiga i dragkedjan så  dem är det lika bra att ge upp.

Nytt på tassarna!




Red Grandis ett dressyrpass barbacka på ängen idag. Kan inte ha ena foten i stigbygeln så jag vill inte sitta och snedbelasta hästen, lika bra att rida utan, dessutom är det bra för balansen och känslan. Jag red även utan nosgrimma då jag ville använda handen så lite som möjligt utan arbeta med min sits så mycket som möjligt och har man ingen nosgrimma och tar i hästen för hårt gapar den ju. Ett bra sätt att kolla om man är för hård i handen. Funkar dock inte på alla hästar då en del går och gapar i tid och otid ändå.

Jag red ungefär som jag skulle gjort när jag värmer upp till en dressyrträning eller ett hårdare dressyrpass.
Många halter, tempoväxlingar och övergångar samt serpentiner och stora volter. Inte mycket krav idag då han innan igår stått över en vecka pga min skadade fot. Man måste ta det lugnt med gammelman och ge honom tid att röra igång sig =) Iaf så blev han jättemjuk och lydig på slutet. Red ca 45 min och Helge gick i sommarhagen och käkade gräs medans.





Nu ska jag väcka min tröttmössa till pojkvän som ligger i sängen och sover redan nu =) Glöm det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0