-28.9 visade termometern när klockan ringd...

foto1387 (MMS)

-28.9 visade termometern när klockan ringde 7.00 i morse. Jag hade tänkt rida Grande en ordentlig tur i skogen men det kändes inte aktuellt. Tog ut hästarna med tjocka täcken och mycket hö sen tog jag tag i stallet. När jag var klar hade temperaturen stigit till -23 så då hämtade jag Grande och red en sväng ändå. Hade många lager kläder på mig och Grande fick ett täcke för jag red barbacka så vi frös inte alls. Red en härlig tur längs sjön sen upp i skogen på en väg som en travgubbe plogar. Idag hittade jag min balans direkt och satt faktiskt riktigt bra. Jag lät honom bara lulla på i trav utan några krav alls först sen när han var varm tog jag kontakt och bara väntade ut honom. Det tog väl en halvtimme sen var han mjuk, hade bra stöd och var jättelydig. Han tar tid på sig men har man bara tålamod så får man utdelning. När han har kommit till det läget är han även väldigt snabb på att ta framåtdrivningen. Helt underbart var det, hade kunnat vara ute flera timmar till. Är på after ski nu sen blir det melodifestivalen hos mamma och pappa ikväll. Laddar för nästa helg istället :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0