Näst sista dagen.

Nu så. Är ridning, stall och hästarna klara för idag. Blev en lång tur tillsammans med Grandes blivande halvfodervärd. Helge var rätt dryg i början men tillslut fick jag ordning på honom efter mycket tittande och bus. Fullblod, han var BARA fullblod idag. Inte hälften utan uteslutande fullblod =) Galopperade iaf lite och det gick bra.

Vi båda red mycket sidvärts och övergångar så hästarna inte skulle vara så "dragiga" utan lyssna lite mer på oss. Hon fick till Grande riktigt fin och jag lyckades sitta i traven en ganska lång bit utan att Helge trodde vi skulle galoppera och utan att han stressade upp sig. Kul!

Har badat lite nyss och nu har jag en väldigt massa saker att göra eftersom jag skjutit på det när det varit badväder ute.

Hejsvejs!




Kommentarer
Syster

Ja man ska inte klaga, men det är faktiskt väldigt påfrestande också. Tre dygn och fyra långa dagar i rad känns i både knopp & kropp. Är helt slut och absolut inte sugen på att göra pass nr. 5 för denna vecka... :/ men som sagt, det är ju lyxigt på ett vis :)

Kul att det går så bra med hästarna<3

2011-08-05 @ 12:26:41
URL: http://sofiekans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0