Bu Hu..

I flera år har jag haft hugg i trakten nära hjärtat som inte varit så farligt, inget att bry sig om liksom även om jag tagit ett ekg förut och varit på flera undersökningar.

Nu har det blivit mycket värre, hugger så det känns som hjärtat krampar, kan knappt andas i 10-50 min, inte stå upprätt, tror att jag ska dö typ och kan bara ligga still på rygg. Så jag ringde sjukan och fixade en tid idag. Eftersom jag varit sjuk i snart 6 veckor så vill jag veta om jag vågar börja träna eller inte. JAG VIIIILL!! Det är säkert ingen fara men när vältränat folk i min ålder bara segnar ner och dör så börjar man ju fundera. Jag är väl bara löjlig kanske men får jag ett klartecken att börja träna igen så då ska jag sätta igång och hårdköra!



Grande red jag ett pass på ängen idag. Hade jätteont i armbågen (fått tillbaka tennisarmen, jippi...) men det gick rätt bra ändå för han var skapligt lydig från igår. Han lyssnade och tog drivningen bra och var ganska vändbar.

Låg på en åttvolt och ren förvänd galopp och bytte på mitten till nästa förvända. Han var riktigt stark idag! Märks att vinterns träning på förvänd gett resultat. Gjorde mycket övergångar och tempoväxlingar och tycker han var duktig. Han var med på allt. Kunde önska en lite lägre form men godkänt.

Helge fick gå och beta samtidigt. Han har hjälpt mig mocka hagen idag =) Var inom en meter från mig hela tiden. Skulle bära allt, inkl skottkärran, och följde mig vart jag än gick.


Älskade fina vän.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0