Same shit

Gissa vad jag har gjort idag?
Jobbat och ridit, för ovanlighetens skull. Det sistnämnda är ju dock det roligaste jag vet så jag klagar inte. Jo...lite tänker jag klaga. På mina armbågar. Det var en plåga att fixa stallet idag. Det gör så sjukt ont och jag blir helt orkeslös i armarna, skittråkigt =( Jag blir ledsen om jag inte ens kommer klara sköta stallet och rida om dagarna utan att få skitont. Tycker det kan gå över nu...
Iaf red jag och en medryttare idag och vi klättrade och tränade hästarnas kondis med en lång galoppsträcka.
Här har vi vår "brutalbacke". Den är ännu brantare än det ser ut och idag var första gången jag red Helge uppför den. Han har blivit tillräckligt stark nu tycker jag. Har tömkört uppför den några gånger förut också men nu är det hårdträning som gäller för klenkråkan. Han var riktigt fin idag. Hade gramanen så han skulle få lite vägledning när vi galopperade. Brukar mest vilja tävla med Grande när han är med men idag höll vi oss bakom och i skinnet. Till en början. När vi ökade lite skulle det bockas naturligtvis men jag satt kvar idag igen, det är ganska smått nu för tiden när han bockar (ta i trä).
Efter galoppen fick de en ordentlig pust sen travade vi dem långa och låga hemåt. Grande var jättepigg på slutet och hade jättebråttom hem men Helge var lydig och fin. Imorn ska båda vila och på onsdag rider Jessica dressyr på Helge.
Ska ta en välbehövlig dusch, lägga i matlådan och sen krypa ner under täcket.


Kommentarer
Sigrid

Jaa, det är härligt att vara här :-)

Kul att du också jobbat åt henne!

2010-09-07 @ 16:22:24
URL: http://sosigog.blogg.se/
kickan

hur "vägleder" gramanen? får den hästen att sätta benen under sig och jobba korrekt?

2010-09-09 @ 21:44:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0