Yra och häst.

Nu har jag tid att skriva. Hann inte sist så det blev bara bilder. Helge var jättepigg när jag hämtade honom från hagen idag. Trippade bredvid mig och öronen fastspikade framåt. I stallet var han lika trött som vanligt men när jag red var han lika pigg som vanligt =)
Det var underbart att vara uppe i sadeln igen. Testade ett nytt bett som jag köpt på semestern och han verkade gilla det. Inga konstigheter alls.
Red bara ca en halvtimme idag eftersom han stått i en vecka. Testade så att gas och broms funkade i princip. Det funkade =)
Hans trav var lika stor och luftig som jag minns den (haha låter som jag varit borta jättelänge), det är lika kul att rida varje gång och jag är glad att jag har en sån underbar häst!
Imorn ska jag försöka hinna rida båda två. Helge en mer ordentlig tur i skogen och Grande ett dressyrpass.
Nu är det natta. Var på yran nyss förresten, kul!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0