Tillbaka i Tibro.

Sist jag skrev var vi i Göteborg och skulle till Liseberg. Vi var där mellan 11 och 17 och hade skitkul! Andreas den token åkte Balder, bergochdalbanan i trä som ser helt sjukt läskig ut! Jag väntade på marken jag. Aldrig att jag sätter mig i nåt sånt där monster.
Bilden tagen från pariserhjulet.

De tog kort på honom i en backe och det såg så roligt ut så jag vek mig dubbel av skratt och började nästan grina. Det var en rädd pojkvän på kortet =) Han köpte det såklart.
Precis när vi kommit in.
På en parkbänk nånstans.
Vi åt på en österrikisk restaurang. Jättegod fläskfilé med stooora pommes och bea.
Och stoooora ölglas såklart.
Det skulle hoppas och dansas i spelhallen. Jag förlorade mot dansgurun A.
Det var en grym dag. Vi gick på 3d"bio". En kortfilm på typ 20 min, blev helt snurrig. Vi åt våfflor och gick spökhuset(!). Jag var livrädd hela vägen och skrek som en 5 åring när de hoppade fram bakom hörnen och skrämde skiten ur mig. Men jag gjorde det iallafall. Vi avslutade med Flume Ride som är hur kul som helst. Man sitter i en urgröpt stock typ och åker upp upp upp sen nerför två rejäla backar i full fart och man blir helt pissblöt.
Pariserhjulet var nog banne mig läskigare dock =P
Efter Liseberg drog vi förbi Varberg och till Ullared. Campingen var nästan full men vi fick en plats tillslut men utan el.
Sov riktigt illa i natt så när klockan ringde vid 6 (man ska tydligen vara i tid när man ska in på Gekås så man slipper stå i kö halva dagen) stängde jag visst bara av den och sov en timme till tills Andreas vaknade. Vi checkade ut och fick ändå stå lite i kö utanför. Väl inne blev det hästavdelningen direkt. Såklart =) Hittade nya transportskydd och lite smågrejer sen lite grejer till lägenheten men inget mer. Tyckte inte det var så himla speciellt där inne. Visst var det stort och så men ingen wow-känsla direkt.
Vi klarade av Gekås på typ två timmar sen åkte vi mot Tibro. Stannade i Ulricehamn och sov i två timmar och kom fram hit nyss. Har precis ätit och resten av kvällen blir det nog att göra så lite som möjligt.
Imorn bär det vidare mot Bollnäs, om vädret tillåter blir det Skara sommarland först.


Kommentarer
Marre

Ja det skulle vara jätte kul om du kunde göra det nångång.. snygga bilder på ängen, typ barbacka, klänning oså :D

2010-07-26 @ 14:24:07
URL: http://clarquists.blogg.se/
Ulle

Låter som ni har en riktigt härlig semester! =)

2010-07-26 @ 17:51:30
URL: http://livetitun.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0