Flugtäcke.

Det börjar ju bli dags för det så smått nu. Flugtäcke.
Visserligen verkar alla kryp ha försvunnit nu när det varit kallt några dagar men de är nog tillbaka strax. 
 
Grandes täcke är mer trasigt än helt. Hade nog tjänat på att köpa ett på rea i höstas men....ja krasst så visste jag inte hur han skulle klara vintern iom sin bronkit så jag ville inte lägga pengar på det faktiskt. Nu klarade han vintern hur bra som helst och nu är det snart sommar så då duger inte hans täcke längre. Det Helge har är lite för kort för honom så nu ska Grande få hans och Helge får ett nytt. 
 
Den här gången tänker jag inte köpa något billigt skit för det förlorar man på i längden. Horseware har jag tittat på och jag funderar mest på ett Rambo, även om det är dyrt. 
 
Mio kostar runt 550:- men är inte så slitstarkt och har inte Rambos "finesser". Väldigt snyggt dock.
 
 
Amigot verkar riktigt bra och är tom impregnerat med någon form av "anti-flug-medel". Det kostar ca 950:-
 
 
Rambo nr 1 är väldigt slitstarkt och reflekterar solljuset. Pris: 1200:-
 
 
Medan Rambo nr 2 är impregerat och har typ...allt. Kostar 1400:- 
 
 
 
Det lutar kanske mest åt Amigo ändå (när jag tänker efter) men det skiljer bara 250:- mellan Amigo och Rambo nr 1 och då är frågan om man ska köpa ett Rambo ändå? Det är ju verkligen toppkvalité och håller säkert en livstid. 
Svårt val. Jag tror dock att det är väldigt bra kvalité på Amigot också och några hundringar blir mycket pengar i slutändan ju. 
 
Tänk om någon kunde göra mig till miljonär så slapp jag ha sånna här i-landsproblem! Jag verkar inte vara så bra på att bli miljonär själv iaf =) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0