Höstmys.

Så skönt det är att mysa ner sig under en filt i soffan när man varit ute och ridit i regnrusk. Lite frukost och en helt okej serie på tv dessutom.
 
Tog en tur på Helge i skogen. Red inte så länge men dock effektivt med mycket galopparbete. Göra en bra och samlad fattning, rida några korta språng sen fram ordentligt och tillbaka igen till en bra avsaktning. Vi gjorde inte mindre än TVÅ alldeles perfekta avbrott från galopp till skritt. Det låter inte som nån stor grej men det har alltid varit ett svårt moment för mig och Helge så det är så kul att det faktiskt GÅR nu att få till med bra ridning. Båda var i höger galopp vilken är den lätta (tror jag skrev att höger var den svåra förut men det är den lätta, vänsterhänt vet ni, blandar ihop det ibland). I vänster galopp var jag nöjd med att han kunde korta sig helt okej, avbrotten där är inte lika bra som i höger än.
Klättrade lite backar också men det gör man ju mer eller mindre varje dag här i skogarna. 
 
Bara två kvällar kvar på "helvetesveckan" nu. Ikväll är det ju fotboll man kan lyssna på för att fördriva tiden iaf. Sverige vs Norge. Det måste vi väl vinna? De där norskarna kan väl bara äta lax, sticka lusekoftor och åka skidor.
 
Bara en vecka kvar till min födelsedag nu. Bäst ni skyndar er med presenterna =P
 
 
 
Som ett barn när det gäller födelsedag och julafton.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0