TGIF

Så. Mamma räddade min kväll med kycklingwraps. Kände att blodsocker-nivån var nergrävd ett par hundra meter men nu är det bättre!

Ska berätta om min HÖGST intressanta och unika dag. Jag har jobbat och ridit. Punkt.

På jobbet har jag skött robotar och kört detta vrål-åk.



Precis innan jag slutade flippade en robot ur så då lämnade jag över till grabbarna och gick hem =)

Åkte direkt till stallet för att kolla Helge som mådde finfint. Red en sväng i skogen i dressyrsadeln. Han var SÅ pigg! Och SÅ stark! Det var som att det sista jättefina dressyrpasset på ängen aldrig hänt. Jag red hem och sa hej till mamma sen vidare upp i skogen igen. Lät honom galoppera på lite och få ur sig lite energi. Sen bestämde jag mig för att trava tills han blivit avslappnad.

Jag gjorde tempoväxlingar hela tiden och vi travade...och travade..och travade. Tills vi nästan var hemma, så då fick jag lov att rida bortåt igen och DÅ plötsligt längde han ut halsen, travade taktmässigt och lugnt, även i tempoväxlingar och sen skrittade vi hem. Fin kille! Jag är nöjd, även om det tog lång tid innan det begav sig.

Min lilla Spinkis som ska bli biff till hösten =P

Välmatchade och fina för alla fåglar och myggor i skogen.





Kanske jag ska klippa manen en smula inför den eventuella tävlingen på söndag?
Så han inte ser ut som en lodis =)
Knoppar blir det iaf inte. Sånt har jag inte tid med. Han är så snygg ändå så.

Kollar på Milleniumfilm nr 2. Lisbeth Sallander ni vet. Kommer inte ihåg vad den heter. Gillar filmer där tjejer kickar ass! Hon är tuff den rackarn.

HELG!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0