Ett dressyrpass.

Efter 4 dagars vila var det en Helge som var på hugget idag. Red dressyr på en äng och han var tittig och skulle göra tvärtemot mig första delen av passet tills han blev lugnare och ganska fin.
 
A fotade oss lite och det är alltid lika bra att få se sina fel och brister.
 
Mina idag:
- När jag sitter i traven lutar jag mig för mkt bakåt. Detta pga att Helge har så extrema gångarter så det är väldigt jobbigt och svårt att sitta i traven varav jag "trycker mig ner i sadeln", lutar mig bakåt, spänner mig och sitter ovanpå sadeln ist för i...om ni fattar.
- Tårna pekar ibland utåt, pga ovanstående.
- Axlarna ramlar fram.
-Vilket även blicken gör.
-Händerna. De ramlar omkull, mkt pga att jag har för långa tyglar. Tycker att jag kortar dem hela tiden men sitter där med händerna i magen ändå!
Frustrerande.
 
Galoppen är lättare att sitta i så då blir sitsen automatisk bättre.
 
Ja, ja ni får titta själva =)
 
 
 
 
 
Det är bara att fortsätta träna. Inte blir man då bättre av att inte försöka.
 
Älskar mitt nya schabrak btw. Från Skara Hästsport.
 
Ska hoppa in i duschen sen är vi visst bjudna på middag. Lyx!
Imorgon blir det hoppning för mig och H. Spännande.
 


Kommentarer
Sofie

Va fina ni är!!!!

2012-08-03 @ 09:57:35
URL: http://Sofiekans.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0