Detaljer.

Jag använder oftast ett tredelat anatomiskt bett på Helge varvat med ett rakt Beris med tungport. 
Han trivs bra på båda men blir lite stark på det raka när jag rider ut. 

Grande har antingen ett smalt Myler eller pelham och ibland det raka från Beris om han tömkörs. 

Helge får gå med pelham om vi är många som rider ut vilket vi var igår.  Han blir så spänd så jag knappt får kontakt med honom. Han bara studsar och far runt så lite mer koll hade behövts för att få lite flyt i ridningen. Vi får väl rida tillsammans oftare för sådär löjlig och laddad får man inte vara bara för att det tillkommer flera hästar.  Knasgök. På slutet fick han lov att trava sååå sakta och kort för det hade han gjort själv innan så då fick han minsann fortsätta. Trött i både kropp och huvud efter.  Vila idag och imorgon tror jag vi åker till ebben! Wiii! 

Paus I högskoleprovet nu.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0