Tjejkväll.

Nu har vi varit på tjejkväll minsann. Det hade ordnats välkomstdrink, mat, hockey, mingel med hockeylaget och sen utgång.
Minglet med killar som springer runt och bär på kylskåp klarade jag mig utan och så även utgång så jag hämtade upp min fd kylskåpsbärande sambo/särbo (hockeymålis) på tåget och så åkte vi hem istället. 
Det var en riktigt rolig kväll. Maten var absolut inget att hurra för men ätbart. En flott-buffé helt enkelt. Inget man vill äta speciellt ofta. Det till trots så var det bra stämning och trevligt. 
Svängde ner till hockeyn och såg Mora piska Oskarshamn med 2-0 (? vi satt i baren en period). Vi hade fått i uppgift att lära oss en ramsa som vi skulle gapa ut för full hals i ishallen, men den var något så överjävligt dålig så jag vägrade. Det krävs minst en Bruce-konsert om jag ska släppa lös sångrösten på det där viset. Ingen allsvensk liten hockeymatch kan ändra på den saken. Som tur är skreks det hej vilt bland de flesta andra tjejer, damer, tanter så min fantastiska stämmas frånvaro märktes inte. Det fanns de som skrek för två personer(eller fem), om man säger så. Har jag inte fått tinitus efter den här kvällen får jag det nog aldrig. 
Stämningen var god även på matchen, tills en icke nobelpris-mottagande, rocket-scientist-motsats-brud tyckte det verkade skitsmart att vifta med flagga modell 1 *3 m i våra ansikten. Jag övervägde att slita av henne flaggan och strypa henne med den men kom tillslut på bättre tankar.
 
Det var lite drygt att spendera en hel kväll på tå i ett par högklackade boots. Mina fötter är mer vana sneakers och ridskor, möjligen gummistövlar. Vill man vara fin får man dock lida pin och nångång lär jag ju använda tortyrredskapen jag köpt för surt förvärvade kronor. Jävligt snygga är de iaf, det kan man inte ta ifrån dem. 
 
Nu är vi hemma iaf och jag somnar förmodligen vilken sekund som helst. Och ingen sovmorgon får jag förrän tidigast nästa måndag. #livetärhårtosv Imorgon ska det dock bli fint väder så jag ser fram emot en dag i stallet med hästarna.
 
 
 
 
 
Snart är det inte fint väder längre. Då blir det kallt och då åker mina nya jacka från Bergans fram! Cant wait!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0