Helgen osv.

I helgen var jag och Andreas till Stockholm och lämnade saker till hans nya lägenhet. Lägenheten var jättefin och omgivningarna var också okej. Innergården däremot - H.E.R.R.E.G.U.D! Det var SÅ mysigt och fint! Flera uteplatser, blommor, träd, odlingar, höns (!) och hemtrevligt överallt. Riktigt härligt. Jag tror han kommer trivas bra där. Förhoppningsvis inte FÖR bra så han kommer hem till mig emellanåt också =)
 
Jag lyckades både hitta ut ur Stockholm och köra hela vägen hem själv igår vid lunch. Jag är inte vidare imponerad av vår kära huvudstad med dess stress och det ofta opersonliga bemötande man får där. Jag trivs bättre lite utanför, där det är fin natur och mer lugn och ro. Fart och fläkt är kul ibland det med, till en viss gräns, men att bo mitt i smeten sådär slipper jag gärna. Även om jag förstår om vissa trivs med det.
 
När jag kom hem igår red jag Helge i skogen. Det gick INTE bra. Spänd och var inte alls med.
Idag red jag och Emelie i skogen igen och mötte tre hästar varav en var en lös shettis, som våra knasbollar trodde skulle äta upp dem. Det blev lite kaos ett tag men tillslut kunde vi rida ordentligt och galopperade en del samt klättrade lite. Båda hästarna var avslappnade efteråt iaf. Hade hack på Helge och det var väl inte mitt bästa val just idag kanske =)
 
Min bil blev fixad idag också. Det behövdes bytas spindelled och det fixade en kompis/kollega till mig så det var skönt att få det gjort. Inte lika dyrt som på verkstad heller. Önskar jag också hade något sånt där man kunde tjäna extra på. Steka världens bästa bacon? Backa med släp? Chips-recensent kanske? 
 
Ikväll ska jag se Estonia-dokumentären. Tycker sånna hemska katastrofer är vansinnigt intressant, och hemskt såklart. Bermiuda-triangeln är typ det mest intressanta jag vet i hela världen. 
 
MÅSTE ta tag i disken först bara, och titta när folk gör bort sig inför hela svenska folket på bästa sändningstid - IDOL. 
 
 
 
Tro om man skulle ta och söka till IDOL. Jag menar, sämst skulle man ju inte va. Och då kan jag VERKLIGEN inte sjunga öht. Alls. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0