Flyt.

Ni vet hur man står i Ica-kön, man byter kassa i tron att man ska bli klar snabbare och så visar det sig att den första kön gick snabbare ändå. Frustrationen är total. Det känns som man alltid råkar ut för det. Eller när man får en ledig dag och regnet står som spön i backen, oavbrutet, hela dagen.
 
För mig var det precis tvärtom i helgen. När händer det liksom? Det är ju nästan så man blir religös.
Jobbade i helgen. Förmiddag lördag och eftermiddag/kväll söndag. Det regnade förmiddag lördag och hela söndag! What the f...? Jag hade dessutom planerat in vila för hästarna igår och det passade ju också alldeles utmärkt.
 
Förutom det så storhandlade jag idag (känner mig alltid lika vuxen när jag gör det), bytte kö, bytte tillbaka och blev klar snabbare än den som stod före mig i kön jag bytte till först. Hale-fuckin-lujah!

Borde kanske köpa en lott?
 
Gick upp tidigt i morse och tog med mig Helge till Orsa där Marie-louise hoppade honom inför helgens tävling i Insjön. Det gick super! Han hoppade som tusan när vi höjde lite. Han är nonchalant på lägre höjder men sen skärper han sig. Han var mkt rappare fram än han varit hittills och bjöd nästan lite för mkt mot hindren. De avslutade på en oxer på 1m, så nu känns de redo för sin andra 80 cm start. Ingen höjd direkt men bra träning är det ju ändå. Beroende på hur det går på söndag så kanske de är klara för 90 nästa gång.
 
Bjuder på en skitdålig mobilbild.
Man riktigt ser hur Helge skäms över sin frisyr.
"Pinsaaaamt...Så ska matte, den jäveln ta kort också, hoppas fan inte hon lägger ut den på facebook."
 
 
När vi ändå är inne på tävling så kan jag berätta att jag inte tänker starta dressyrtävlingen ändå. Det blir typ 450 spänn för "miljöträning" och det känns onödigt. Vi tränar på lite till och kanske startar senare i år eller nästa. Här har vi ingen brådska inte =)
 
Jobbar tre dagar den här veckan. Ledig mer än jag jobbar. Det låter som ett vinnande koncept.
 
Nu ska jag se klart på "Skabb-Färjan" innan jag ska ta en dusch, smörja in mig i nåt klet och vänta några timmar tills det har torkat innan jag kan sova. En av mina 70 000 fobier. Att vara kladdig. Jag ska berätta om alla nångång. Jag vet att ni sliter erat hår av nyfikenhet.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0