Jämställdhet?

A står och diskar medan jag sitter vid datorn. Jag har pli ja! =)
Nej, riktigt så är det inte. Jag har handlat, lagat mat och plockat här hemma innan han kom hem så det är helt rättvist.

Jag vill verkligen åka iväg och rida på grusvägen imorn. Har bara två småååsmå problem.
1. Transporten är full av hö. Inget som inte går att lösa dock.
2. Jag får åka själv. Vilket inte heller är något problem egentligen eftersom Grande är lättlastad och även lätt att göra ordning mitt ute i ingenstans själv.

Är så sugen på att rida ett ordentligt pass på bra underlag på mina egna villkor. När man rider själv kan man verkligen koncentrera sig på vad man vill träna på och bara tänka på hästen, även om det är roligare att rida tillsammans med någon. Vill rida samlad galopp i upp och nerförslut, ha honom ordentlig lydig, flytta så där lätt som han/vi kan när han är riktigt mjuk och fin, byta galopp på rakt spår osv. Jag behöver ett sånt pass! Som det känns nu så orkar jag.

Får se hur det blir imorn. Helge ska ju motioneras på ett eller annat sätt med.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0