Long time no see.

Nu var det ett tag sedan igen. 
Det är inte det att det inte händer något, för det gör det hela tiden, jag har bara ingen lust att skriva så ofta längre. 
 
Men iaf så har vi firat 125-årsjubileum på jobbet med öppet hus och personalfest vilka båda var fantastiska. Det kom massor av folk på öppet hus, långt mer än vad någon trott och festen på kvällen var toppen med god mat, dryck, sällskap och underhållning. Johan Jureskog och Dave Canterbury (eller något i den stilen) som är våra ambassadörer var med (Jureskog är f.ö typ 3 meter lång hehe)  på festen och alla hade nog jättekul. 
 
A har kommit hem från skolan och vi har firat med restaurang och mys. Cyklade till Mora och hamnade sedan på förfest hos kusin vid älven med grillat i goda vänners lag. Vi hade dock redan ätit och var smällmätta så vi lärde oss dricka Cava istället vilket är LÅNGT bättre än champagne om du frågar mig. 
 
Helge går bättre och bättre. Han börjar våga länga steget och röra igång bogarna mer och mer men det är långt kvar. Förbaskade ärrvävnad till att ställa till det. Men så är det efter en sådan stor operation. Musklerna är kortare och vill inte ge efter i första taget, men vi skyndar långsamt och överlag känns han jättefin. Ibland har vi riktiga skitpass när han är spänd som en fiolsträng men då bryter vi ihop och kommer igen. Ska skicka in Buteten på breddning av kanalen bara jag får tummen ur.
Grande är pigg och glad och njuter av gräs hela dagarna med en del promenader och tömkörning. 
 
Om två veckor befinner vi oss i Göteborg på Ullevi och sjunger med Bruce Springsteen. Hoppas vi slipper bli sprängda i luften av någon terrorist. Jag kan erkänna att jag tänker lite på sånt när man är på tillställningar med så mkt folk. 
 
Nu ska jag fortsätta med mitt pyssel på min lediga dag. Har byggt hage, mockat bort gammalt hö från hage, städat bilen och rensat ur garderoberna hittills. Lika bra att ligga i när man är ändå håller på.
 
Ikväll hejar vi på Sverige när de spelar fotboll mot Irland eller hur?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0