Sluta gnäll!

En av anledningarna till varför jag knappt läser hästbloggar osv nu är pga att folk är så jävla gnälliga. 
 
"Min häst har tappat en sko så nu kan inte jag rida på 3(!) dagar!".....
"Min häst har vrickat sig och måste vila två veckor!"....
"Min häst bla bla bla"....
 
Välkomna tillbaka när ni kämpat 8 (!) ÅR fram och tillbaka med er häst. Välkomna tillbaka när ni lagt mer pengar än ni egentligen har, gett hästen chans efter chans efter chans och det ändå händer fler saker, välkomna tillbaka när ni räddat livet på er häst inte en, inte två utan TRE gånger och välkomna tillbaka när ni har problem på riktigt! 
Tänk om folk kunde uppskatta sina hästar och sina möjligheter mer. Här har ni en som kämpar som en jävla idiot men ändå inte kommit nånstans, som fortsätter gång efter gång. Gnäll inte över skitsaker. Uppskatta er häst!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0