Att vara hästmänniska....

...innebär ibland att man måste göra saker som bär en emot en aning. 
 
Som t ex idag. Jag hade planerat göra klart en vinterhage där det var kvar att sätta ner några trästolp plus dra om tråden. Denna fantastiska tisdag bjöd dock på Ö.S.R.E.G.N men det var liksom bara att gilla läget. På med gummistövlar och regnställ, ta med spett och slägga och göra´t.
Man känner sig lite nöjd när man gjort sånt "karlgöra" som att spetta hål i marken och slå ner stolpar med slägga och fixa det galant. Vardag för hästtjejer =) 
 
När det var gjort fortsatte jag i regnvädret och tog ner beteshagen, sen fick det vara nog. Gick in i stallet och mockade och fixade sen ut i regnet igen på promenad med Helge. En timme i skogen i blev det med lite klättring, lyfta fötterna över stockar och gå på små stigar. Regn, regn och regn. Mitt älskade regnställ tog mig genom hela dagen utan att svika iaf och hästarna var torra och varma när de kom in. Spännkrukan Helge har tre 100-grams täcken jag varierar mellan just nu när det är trökväder. Två Rambo och ett Amigo. Alla har hals och ser hur varma och mysiga ut som helst. Lite löjligt det där, att man tror att hästarna också tycker det är mysigt att vara inpackade i täcken =) Vet dock att Helge måste hållas varm jämt och ett gosigt täcke med hals skadar väl knappast. 
 
Imorgon ska hagefixet göras klart och så ska jag försöka hinna rida Grande samt gå en kortis med Helge. 
 
Letar sadel för fullt nu. Tittar på kvalitéssadlar och några märken har jag valt bort. Childeric passar inte Helges form, Prestige passar inte en del modeller och andra blir för dyra, Equipe passar troligen inte, Erreplus ser inte heller ut att passa och inte Hennig heller. Har mailat om en sadel så vi får väl se om den kan passa. Hoppas det för den ser skön ut att sitta i. Vi får la seee.
 
 
Såg förresten att jag skrivit att Helge ska få irap en gång till igår, men det är förstås shockwave jag menar =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0