Otippat?

Idag har jag gjort något som säkert gör alla som känner mig förvånade. Nämligen tittat på HUS! Haha, det trodde ni inte va? Jag brukar kolla Hemnet med jämna mellanrum bara på kul och såg ett hus här i byn som var SÅ fint. Tomten var lite konstig, grannarna lite för nära och absolut INGEN möjlighet att ha häst på gården, men jag ville ändå titta på det. Mest på kul och kanske för att hitta något negativt med det och kunna släppa det pga det =P 
 
Mamma följde med och när vi klev in i huset alltså. HERREGUD. VAD. FINT! Öppen planlösning mellan kök, matsal och vardagsrum, stoooor hall, stor altan, helt nyrenoverat badrum och tvättstuga nere, VÄRLDENS mysigaste sovrum med garderober längs en hel vägg, två fönster, altanutgång OCH (!) öppenspis! Blev så himla sugen på huset där i början men sen gick vi upp på övervåningen.....
Det fanns en nyfixad toa där uppe men det var väl det enda positiva. Golvet lutade lite (huset är byggt 1930) och taket var absolut högst 190 cm. Jättelågt med andra ord. Så där dog husdrömmen helt. Vägrar köpa ett hus där man knappt kan vistas på övervåningen, även om markplan var helt otroligt fint inredd och renoverad.
146 kvadrat med kök, matsal, vardagsrum, stort sovrum, badrum och ett till sovrum på bottenplan. Toa och två sovrum uppe. Inte för stort, inte för litet, en trädgård som man säkert orkat sköta eftersom den inte var så stor, dubbelgarage,hundgård, carport och förråd. Men, men, skitsamma för nu är det inte aktuellt längre. Jag/vi letar inte efter hus men dyker det upp något riktigt fint som inte är alldeles för dyrt, ligger på rätt ställe osv så kan man alltid kolla. Om inte annat så är det lärorikt. 
Känns lite trist ändå för jag hade verkligen velat ha något eget och lägenhet har jag bott klart i efter den här. Jag längtar efter hus, trädgård och kunna bygga och inreda precis som man vill.
 
Annars har jag jobbat idag och krattat gamalt hö i hästarnas ena vinterhage. Hästarna har ridits, tömkörts och promenerats med de senaste dagarna. Maria har ridit Grande och det gick finfint! De passar varandra bra tycker jag. Det är kul att se honom under andra ryttare. Han är väldigt fin, lite tjock bara men det får man om man är 22 år. Liiiite trivselmage får man ha som pensionär. 
 
Helge äter bättre och har lagt på sig lite. Långt ifrån tillräckligt men det går framåt. 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Patricia

Det är det vita huset ganska ovanför oss på andra sidan vägen va? Red förbi och såg till salu skylten och tänkte att det såg så himla fint ut :D

Svar: Precis! Så himla fint utanpå och på nedervåningen. Övervåningen drar liksom ner standarden på hela huset :(
supersus.blogg.se

2015-05-30 @ 14:19:09
URL: http://patriciam.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0