I will try to fix you <3

Operation fixa Helge fortsätter. Idag fick han sin första dos GastroGard och jag hoppas han mår bättre om några dagar. Han mår inte dåligt nu heller. Det är bara små, små tecken som nästan bara jag märker som gör att jag tror att han skulle må bra av detta. Förutom att han är alldeles för tunn då, det ser alla. Fast han ser bättre ut redan sen jag ökat kraftfodret åt honom för några dagar sedan. 
Ska köpa lite mer hö åt honom också. Har JÄTTEFINT hö nu men njää, det duger sådär. Det ska vara tunna strån om Helge får välja. Och det får han såklart, den bortskämda jäkeln ;) Problemet är ju att ängshö sällan har så bra värden som man önskat. Får försöka sammansätta hö, gräs och kraftfoder nu så att han får lång tuggtid, mycket stråfoder och mycket av både fett, energi och protein. Suck. En hel vetenskap. Jag har då aldrig lärt mig så mycket av en häst som Helge. Herregud alltså. Men jag läser av honom in i absurdum också. Jag kan nog varenda centimeter av den där hästen. 
 
Imorgon ska jag rida Grande och ha Helge som handhäst i skogen. Förra gången flög jag av som en liten vante men då red jag också barbacka. Det tänker jag inte göra imorgon kan jag säga. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0