Vilda western och välgörenhet.

Helgen går mot sitt slut och A har åkt tillbaka till Sthlm igen. Det känns trist =( Dagarna har swishat förbi för vi båda har haft mycket att göra. Hade gärna haft ledigt med Andreas några dagar till men nästa vecka blir han förhoppningsvis hemma hela veckan. 
 
Igår cyklade jag Spin of Hope (till förmån för Barncancerfonden) med jobbet samtidigt som Anderas och Chrille spelade där. Roligt men jag kunde inte ta i något pga halsont som suttit i två veckor nu så jag lallade mest med. 
 
På eftermiddagen skulle killarna spela på afterski i Grönklitt och jag träna dressyr för Ingrid Jerlin i Orsa. Det var ett litet wake up call kan man väl säga =) Vi hade nog platsat i en westernfilm haha. 
 
Helge har ju väldigt stort steg, i alla gångarter. Han blir därför lite långsam i sitt rörelsemönster och jag måste få honom kvickare i hela kroppen. Han måste även bli kvickare att ta mina hjälper. Jag tycker att han svarat skapligt bra på framåtdrivning t ex men igår blev det andra bullar! Ingrid ville att jag skulle galoppera, och det FORT längs långsidorna för att få igång honom. För att få hans ben att "smattra" på och dundra fram. Att han skulle ta min drivning DIREKT och då vara snabb i benen.
Hon var inte tyst en sekund, man hörde alltid något från snäckan i örat. "- Skritt, galopp, kicka på, trav, galopp, framåt, böj armarna, kicka på, trav, fram, galopp, räta upp dig, kicka på, skritt, galopp, kicka på, böj armarna, byt galopp, trav, galopp, trav , kicka på, ställ utåt, böj armarna, skritt, galopp, skritt, fram, galopp" OSV.
Haha kunde inte göra annat än skratta men jäklar var allert han blev! I början förstod han ingenting stackarn. Varför ville matte att han skulle springa så fort plötsligt när man inte brukar göra det annars? Han behöver dock sånt här jobb. Inte fullt race kanske men han måste bli kvickare både i benen och reaktionerna och lossa musklerna rejält så det ska vi träna vidare på, men som sagt inte lika fort, inte inomhus iaf =) Det gick väl säkert inte fort men eftersom han är stor och vinner mycket mark så känns det så. Han är dessutom ganska (väldigt) snabb när han börjar bocka eller blir rädd för något så jag har väl ridit lite med handbromsen i tidigare och det blir ju aldrig bra. 
 
Tills nästa gång ska vi bli märkbart kvickare. 
 
Idag fick han såklart en promenad. Jag hade gärna sluppit eftersom vädret verkligen SUGER just nu. Vill ha vår! Men hur som helst kan jag ju inte låta honom stå efter gårdagens pass så det var bara att hoppa i gummistövlar och regnkläder och bege sig ut. 40 min blev det i regn/blötsnön.
Grande fick långt pyssel när de gått in. Skrapa vinterpäls och ryktas. Längtar tills underlaget blir bättre så man kan rida bättre ute. Mina har inga snösulor längre och när snön är såhär blöt blir det styltor. Trist! Skynda på nu vårvärme!  
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0