Två ridpass senare.

Helge red jag ut tillsammans med Emelie och Willy. Vi red genom byn och sen upp i skogen, mestadels i skritt men lite trav blev det också. Klättrade uppför några backar i skogen så hästarna fick jobba lite iaf. Nu längtar jag tills vi har vettigt underlag att rida på! 

Tänkte hela tiden på att ha extremt lätta händer och nästan bara rida med sitsen. Det är svårt! Det blir som sagt en utmaning att förbättra detta tills nästa gång Lotta kommer om 3 veckor så jag får mvg på läxan, eller ett A som det är nuförtiden. 

Trevlig tur med solsken på slutet.

Grande red jag barbacka i en hage där det ligger lite snö kvar. Skrittade på lite volter och red med samma tänk som på Helge. Herregud vad mycket ben den hästen kräver alltså, det är helt sjukt vad man får jobba. Han blir ju inte riden så ofta att han håller sig välriden så att säga så jag skyller inte på honom alls. Man får göra det bästa av situationen. Han blev iaf så mjuk och fin till slut och skrittade på med bra bjudning och fint stöd på bettet. Jag kommer ha träningsvärk imorgon, det är ett som är säkert. 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0