Lördag.

Ligger i soffan och slötittar på en film med Andreas. Har haft en hektisk dag med jobb mellan 05.30 och 13.30 sen hämtade jag hö, hämtade ett par senskydd, handlade, tittade på hoppträning, fixade stallet, skrittade Helge och nu sitter jag här. 

Träningen igår var riktigt nyttig och lärorik. Vi var på bomträning för Lotta Knutson i Orsa. Hon kunde hjälpa oss med precis det vi har problem med och hon gav mig jättebra tips på vägen, sånt jag kan träna på själv tills nästa gång. Vi var ganska dåliga i galoppen. Han blir stark och försöker springa ifrån arbetet lite när det blir för jobbigt och i det läget blir jag att bromsa och blir därför lite för stum i handen och han blir stum i munnen. Ond cirkel. 
Traven var mycket bättre även om han fortfarande är lite svår att runda runt skänkeln. 

Jag är jättenöjd med både Lotta och Helge och nästa gång kanske jag rider ett pass dressyr istället. Vi behöver massor av hjälp just nu även om vi tränar duktigt hemma. 
Idag skrittade jag Helge på en äng och fortsatte på gårdagens jobb. Det var kallt så det blev ca 25-30 min bara, men alltid något. 

Imorgon är det upp tidigt för jobb igen. Det går faktiskt bra att jobba på helgen även om man har lite ångest innan.

Mitt ekipage på jobbet idag. Hämtade hö direkt efter jobbet, skönt att ha det gjort.

  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0