Hästlivet.

Just nu känner jag mig glad. Har skrittat Helge 1,5 timme genom byn tillsammans med Emelie och Willy. Det är mysigt att skritta, och viktigt! Helge var allert och glad. Lite tittig kanske men lugnare än vanligt.
Sen har jag betalat de sista räkningarna, diskat och maten står på spisen. Helt tillfreds känsla. Underbart. 
 
Nu har Helge skrittat två dagar efter "hårdträningen" i lördags och ska få göra det även imorgon. Han är en balansgång hela han. Man får kompensera när man ridit ett hårdare pass och låta honom återhämta sig ordentligt. Man kommer inte framåt lika fort som med "vanliga" hästar men det behöver vi inte heller. Jag skulle inte byta ut honom eller Grande mot någon annan häst i hela världen. Det är en skön känsla. Ingen press och ingen stress, bara det roliga. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0