Exhausted...

Usch jag tror jag har gått in i någon form av "minivägg". Min kropp skriiiiker verkligen efter lugn och ro. Efter vila, och sömn! 
Känner mig trött 24/7 och det är en kamp att stå på jobbet och jobba. Varje sekund är så jobbig att jag nästan vill ramla ihop i en liten hög och bara ligga där tills någon sopar upp mig. Det har varit så någon vecka nu och idag lyssnade jag på kroppen och åkte hem lite tidigare från jobbet. Jag känner mig inte sjuk men ungefär sådär som man gör innan. Trött, ont i kroppen, slutkörd osv. Dock bryter inget ut åt mig, jag känner mig bara överkörd och har fullständigt slut på energi. 
Hade tagit med mig gymkläderna till jobbet idag för jag tänkte att träning mår man ju bra av och jag känner mig alltid piggare efter. Det kunde jag bara glömma. Jag åkte hem och ramlade ihop på soffan istället.
 
Jag tror att det här beror på flera saker. Flera småsaker som blir lite för mycket tillsammans. Nr 1 är nog min brist på sömn. Jag sover sällan mer än 6 timmar. Det räcker för en del men jag tror jag behöver mer. Jag rör mig så pass mycket om dagarna så att sova ordentligt är nog viktigt. 
Sen äter jag lite för dåligt. Jag äter inte dålig mat och inte heller för lite, men för sällan. Jag tror även att min "stresshjärna" bidrar en hel del till mitt mående. Jag känner mig stressad väldigt ofta och jag planerar mina dagar in i minsta detalj för att allt ska klaffa med hästar och jobb. Egentligen behöver jag inte stressa för jag hinner det jag tänkt (för det mesta iaf) men det är så svårt att komma ur det där tänket. Mycket av min stress ligger i att jag vill hinna stressa ner och ta det lite lugnt på kvällen sen. Inte bara komma hem och laga mat lite snabbt sen sova. Låter logiskt va? Stressa för att kunna ta det lugnt =P 
 
Jag har iaf lyckats motionera båda hästarna idag. Helge red jag på grusvägen mot sjön och lät honom galoppera i lite högre tempo. Jag orkade inte rida helt som vanligt så det fick bli var det blev. Han var iaf pigg och glad, liiite för stark men det kan ha berott på ryttaren också. Han får väldigt lite kraftfoder nu och blir bara piggare av det, piggare än med kraftfoder (pssm-tecken nr1). Hö får han så mycket han orkar äta av, såklart. Så länge han inte faller ur får han gå på lite alfalfa-pellets, en näve Re-Leve och lite olja. Inga konstigheter.
Grande får inte mycket han heller. Fri tillgång på hösilage ute, hö inne, alfalfa och lite av hans seniorfoder. Han är extremt pigg så han skulle behöva lite nedåttjack istället =) 
Grande motionerade som en dåre för sig själv i hagen idag men jag red ut en sväng på honom ändå, under lite mer ordnade former. 
 
Nu står maten på spisen och efter den och en dusch ska jag SOVA. Måste bli ändring på det här. Pronto. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0