Lyckopiller.

Båda hästarna var så fina idag! Mina lyckopiller. 

Grande tömkörde jag hemma på banan där han fick trava igång långsamt och bli varm innan jag höjde kraven lite. Jag fick göra ganska många ordentliga övergångar men efter det var han väldigt lydig och på hugget. Fin ökad galopp utan att bli överilad som den har en tendens att bli. 

Han ska bara få gå halvdagar på gräs nu för han börjar bli för tjock. Lite hull är bra på gamla hästar så de har något att ta av om de blir sjuka, men Grande börjar få för mycket nu. Det kan börja slita på leder osv om han blir för stor så nu halverar jag hans betesgång så han får gå lika som Helge. 

Helge red jag på ängen bredvid banan. Hade ganska långa tyglar med bara ett väldigt lätt stöd i handen och fokuserade bara på att han skulle vara kvick på mina hjälper. Vilket han också var. 
Travade några steg i varje varv där han hade huvudet nästan i marken och var väldigt avslappnad. Det är det jag är ute efter just nu. Att han slappnar av helt, inget annat. 

Ang min julafton igår så fick jag hem 4 saker från Skara hästsport som jag fått beställa för stipendiet jag fick. Det var 20% på allt där i helgen så jag gjorde ett jäkla klipp faktiskt. 
Två av sakerna var dessa:



Ett cooler-täcke att ha i transporten och efter träningar när det är varmt ute och ett träns, Rambo micklem. Tycker inte de är så snygga men de verkar funktionella och många hästar verkar trivas med dem. Även Helge som ju kändes toppen idag. Ska testa det med clipsen sen också. 
Vad de andra sakerna är får ni se sen. Sparar det roligaste till sist ;) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0