Effektiv och saknad.

Effektiv dag idag. Jobbat 05,30-14 sen hem på lite mellanmål och vidare till stallet där jag motionerat båda hästarna och fixat stallet. Väl hemma har jag pluggat matte duktigt. Den kursen jag ska göra nu motsvarar både matte c och d vilket känns ganska....otroligt om jag klarar det. Jag har alltid haft väldigt dåligt tålamod när det gäller matte men just NU går det bra och känns jättekul. Jag hoppas jag kan få godkänt i matte 3c för då blir jag faktiskt stolt över mig själv. Matte D på min tid på gymnasiet var liksom ett skämt. Något jag ALDRIG ens skulle överväga att ge mig på. Men nu är det andra tider och jag ska iaf ge det ett försök. TUR att jag har världens bästa lärare här hemma som är väldigt smart och pedagogisk. Han lär mig och har tålamod trots att jag blir grining emellanåt. Min klippa. 
 
Testade hoppsadeln jag har lånat hem idag och den var toppen att rida i. Helge verkade också trivas med den och jag fick en bättre position än i min Prestige. Hade ett annat bett nu än sist jag red och det ska jag nog lägga undan för han trivs inte riktigt på det. Ett tjockade, rakt äppel-bett som nog är lite för stort. Man ska inte proppa hästens mun full i onödan, det finns liksom inte så mycket plats till att börja med. Anledningen till varför mina hästar aldrig kommer få ha kandar i munnen, det känns inte snällt. Frida Hallgren är ett bra exempel på att man kan rida lika bra på träns även på tävling. 
På tisdag kommer en sadelutprovare och hjälper mig kolla om nya sadeln kan stoppas om osv, om den ligger så bra som jag tycker mig se. Den känns iaf mycket bättre än min andra plus att Ogilvy-padden passar klockrent, vilket den inte gjorde på den andra riktigt. 
 
 
 
Grande har lite problem med munnen just nu och tandläkare är bokat på måndag. Han krånglar lite när han ska tugga hö så han slipper bett i munnen för tillfället. Longerade honom på ängen bredvid banan idag så han fick röra sig lite iaf och mjuka upp sig. Han fick såklart lite tokryck som han alltid får på lina men skötte sig mestadels bra och var mjuk och avslappnad på slutet. Tänk om man fick fram den där traven med höga, luftiga steg även i ridningen, den han har när han busar =) 
 
Jobb imorgon sen är jag ledig resten av helgen och har 3 arbetsdagar kvar innan semester nästa vecka
.
På fredag ska jag på mormors begravning vilket jag knappt har fattat än. Det finns liksom inte i mitt huvud att hon är borta. Det känns så konstigt. Det känns som om jag kan åka och hälsa på henne på boendet när jag vill precis som vanligt. Vill inte vakna upp ur den tanken heller. Det kommer bli för jobbigt....
Min familj och släkt är så nära. Vi är som italienare. Family first. Är så glad att ha en stor familj och släkt där alla finns för varandra oavsett vad. Tur att vi har varandra på fredag. Önskar min kusin som bor i USA kunde vara med också men jag vet att hon kommer tänka på oss och mormor där hon är. Vi får försöka stötta henne härifrån så gott det går. Min mormor betytt väldigt mycket för många personer. Hon var otroligt omtänksam och frågade ALLTID hur det var med alla. Hon ville att alla skulle må bra, då kunde hon vara lugn. Hon blev så genuint glad när vi kom för att hälsa på henne. Hon älskade naturen och att åka till Norge eller norrland t ex på resor. Vi har alla många minnen från henne, både i huvudet och i form av stickade halsdukar, sockor, mössor, dukar, väggbonader osv då hon älskade handarbete bl a. En gång gjorde hon ett tappert försök att lära mig virka men med min brist på tålamod gjorde att det inte blev mer än något som kunde liknas vid... ja jag vet inte. Ett karottunderlägg möjligen. Och inte ett runt och fint sådant kan tilläggas. 
 
Under en tid när jag gick på högstadiet gick jag till mormor och morfar efter skolan varje dag och hämtade vår hund Lufsen som jag tog med på bussen hem. Bjöds på mat och glass innan jag gick och blev allmänt bortskämd. Det saknar jag, men mest av allt saknar jag hur hon snusade en i håret när man kramade henne och hur hon höll min hand i sin den sista tiden när jag hälsade på. Jag hade gjort vad som helst för att få träffa henne en enda gång till. En enda. 
Man får hoppas att vi gör det på ett eller annat sätt igen.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0