Två hästar ridna.

 
 
 
 
 
 
Idag var Helge mycket bättre än igår. Jag pressade honom ingenting utan ville bara att han skulle runda sig runt skänkeln, slappnad av med lång och låg hals. Han är vädigt reglerbar i traven men i galoppen var han lite spänd. Skulle behöva galoppera honom långt så jag inte behöver avsluta innan han slappnat av. Får nog bli en tur i skogen i helgen. 
Sista traven var på en väg där han alltid pustar ut och slappnar av, så där var han super. Kanske ska rida fram och tillbaka där 10 ggr någon dag ;) 
 
Red även Grande idag. Det blev en liten sväng i skogen i mörkret. Pannlampan krånglar igen så jag såg ingenting. Såg inte vart stigen gick ens så jag visste inte vart vi skulle svänga så jag gav Grande långa tyglar och han hittade hem helt utan problem! Det är lite sjukt det där. Att hästar hittar så jäkla bra. Att han vet vart stigen går fast den är översnöad och inte syns, och dessutom i mörkret. Min gentleman bär mig så snällt barbacka på sin rygg och kliver på genom en mörk skog och tar mig hem. 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0