Tre ridpass och gymmet.

Igår när jag red Helge tyckte jag att han betedde sig konstigt precis i början. Han ville inte gå alls och tog bara korta steg. Hoppade av och gick med honom en bit men det var samma sak. Fortsatte en bit och hoppade upp igen och då var han som vanligt och var superfin att rida. Han har börjat bjuda så bra i galoppen nu så det är härligt. Man känner att han tycker om att få sträcka på sina muskler och göra det han är egentligen är gjord för (till hälften iaf). 

Idag hittade jag iaf orsaken till varför han gjorde som han gjorde igår. Han hade ett sår på armbågen efter sadelgjorden som jag missat. Den nya gjorden har alltså skavt på honom så idag tog jag den gamla igen och satte på ett ludd. 
Emelie följde med på Grande och vi red i skogen på en plogad lång bana. Så härligt! 
Helge var mycket mer spänd idag än de senaste dagarna men blev jättefin och mjuk andra halvan av passet. Mjuk som smör, lydig och väldigt lätt att påverka, hur man ville. Det gillas! 

Grande var pigg som en lärka men inte lika lydig 😜 Han är ju lite oriden när han inte rids så regelbundet så man får ta det för vad det är. Emelie gjorde det iaf bra, han såg riktigt fin ut emellanåt. Det är så roligt att se honom så glad och pigg! 

Förutom mina hästar så red jag Willy igår. Var hemma runt gården och rastade av honom lite. Han är fortfarande envis och testar en hel del, ibland så man sitter lite löst men oftast är det ingen fara. Jag vann iaf alla gånger igår igen och from nu ska han bli riden oftare igen och kommer nog att bli mindre och mindre testig. 

Har även hunnit med ett tufft pass på gymmet och min träningsvärk är inte av denna värld, och värre blir det väl imorgon kan jag tro. 

Sitter i Leksand på hockey atm och jag tror Leksand förlorar. Jag hejar inte på något av lagen men måste jag välja så får väl Leksand vinna, det är ju ändå ett lag från Dalarna. 

Idag får vi hem vårat löpband så nu ska jag bli pigg och stark tills i sommar! Det känns skönt. Ridningen kommer förbättras massor när man är stark i kroppen och orkar mer. Jag är peppad! 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0