Svettigt ggr 2

Har ramlat ner i soffan efter ett hårt gympass med min sjukgymnast. Vi lägger fokus på armar/axlar/skuldror just nu och idag tror jag att jag har gått igenom varenda muskel i nämnda kroppsdelar. Kommer vara förstörd imorgon haha, men det är bra. Det ska kännas att man tränat. Vi ska få hem ett löpband om några veckor också av svärmor och svärfar. Det kommer bli super! Då kan man jogga när man kollar på tv och slippa dö av tristess ute i snöstorm på hala vägar. På sommartid gillar jag skogen bäst men nu på vintern blir det skitbra med att löpband. Tur att vi bor i en vindsvåning på 140 kvadrat ;) (hopfällbartband). 
 
Gjorde ett till pass i stallet innan gymmet också. Tömkörde nämligen Herr Willy som hade bestämda åsikter ang huruvida vi skulle gå åt mitt håll eller hans/stanna på gården. Så vi fick pulsa lite och det blev lite krångligare än vad det hade behövt =) Men tillslut förstod vi varandra och hade kommit överens om att det var min väg eller....min väg. 
När han förstår och släpper sin stress är han beskedlig och trevlig. Nu måste vi jobba på att han ska göra det tidigare, utan att för den sakensskull stressa honom mer än nödänvdigt. Var helt sjöblöt när vi var klara och fick springa genom duschen INNAN gympasset haha. 
 
Helge och Curry motionerade sig själva i sina hagar. Helge älskar verkligen sin Jolly Ball som hästarna fått av syrran för några år sedan. Han går omkring och bär på den där och försöker få Grande att leka med honom. Idag var han även mer i luften än på marken och såg väldigt pigg och lycklig ut. Knasgöken. 
Imorgon ska vi ut och fräsa igen, under ordnade former förstås =) 
 
 
 
Elin och Grande i full fart i skogen igår. Härligt!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0