SÅ HÄRLIGT!

Vilken himla underbar ridtur vi har haft idag! Martina följde med på Grande och han var jättepigg och fin.

Vi skrittade genom byn och sen upp i skogen på en grusväg som är perfekt vintertid! Den är lång med bra underlag och lite kuperad på sina ställen.
Helge har vilat i två dagar för i torsdags blev de skodda och igår var jag iväg på afterwork/middag med jobbet. Trevligt värre! Vi satt i restaurangen i nästan 5 timmar och pratade och skrattade, gillar verkligen mina kollegor.
Hur som helst, Helge var lite tittig och laddad pga vilan men när vi kom upp i skogen var han så fin att rida. Väldigt lydig och samarbetsvillig. När vintern är som den var idag vet jag inget bättre än att ta en härlig galopp med solen som värmer i ansiktet. Underbart!

Vi arbetade dem mycket i trav och båda hästarna bara lyste av lycka. Det är nog därför jag föredrar att rida ut, jag vet ju att hästarna tycker det är allra roligast.

Startade dagen med sovmorgon, sen ridningen, nu handla mat och göra tacos sen lite Melodifestivalen. Härlig dag!

Imorgon ska vi träna och så ska tre hästar ridas.
Mina helger är nästan alltid fullsmockade men det gillar jag. Jag är ingen sitta-hemma person.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0