Jag vann!

Åh så skönt med en ledig dag! Har jobbat hela veckan och helgen så det var skönt med en ledig dag idag. Som vanligt har jag inte direkt legat i soffan hela min lediga dag utan det har varit full rulle. 
 
Klev upp tidigt i morse för att skjutsa A till tåget, sen släppte jag ut hästarna och mockade innan jag åkte hem på frukost.
Befann mig på gymmet kl 11,30, inte på jobbet utan det stora gymmet där jag skulle träffa sjukgymnasten en sista gång. Vi gick igenom mitt program och kom fram till att jag kan lägga på mer vikt på alla övningar. Det kändes bra! Jag har blivit starkare och mer ska det bli. Nu kör jag även med skivstång och lite tyngre hantlar. 
Sprang även intervaller på löpband och det gick så himla bra! Skönt att ha kommit igång med löpningen igen. Sprang på ett band som var lika komplext som en rymdraket ungefär. Sprang som sagt intervaller och på den jobbiga delen höjde sig bandet så det blev som att springa i backe. Var inte alls speciellt jobbigt. Eller JOBBIGT var det ju självklart men inte sådär så man vill dö och alla minuter är lika långa som en timme är i vanliga fall. Härligt när träningen går framåt.
 
I lördags tog jag en promenad med Helge efter jobbet sen åt vi middag och såg melodifestivalen hos mamma och pappa. Jon-Henrik är ju så gullig och duktig så han måste man ju bara rösta på. 
 
Igår red jag, Åsa och Emelie ut hästarna och ingen av dem var riktigt klok. Helge var så himla pigg och stark så jag hade att göra hela tiden så att säga. Han tog varje chans att försöka dra iväg och eftersom jag red med två andra kunde jag inte riktigt ta igenom det då. 
Grande var fullständigt bananas! Så pigg så Åsa hade fullt upp med att hålla honom på mattan. Han hade nog gärna sprungit till Älvdalen och vänt om han fick. Helge var inte sen att hänga på när Grande blev lite för knasig så han började bocka lite för mycket, blev nästan nervös där ett tag =P Well, well vi fick väl lite bättre ordning på slutet.
 
Idag red jag däremot själv och då var han mycket bättre. Hittade faktiskt en väg i skogen som gick att rida på nu när allt förvandlats till is. Helge fick galoppera på lite uppför några backar och var nöjd och glad när vi kom hem. Väldigt pigg idag med men mer reglerbar. Roligt trots snöstorm =) 
 
Ang rubriken så medverkade jag i en tävling som Ps of Sweden hade där man skulle ge namnförslag till deras nya träns. Jag gav 6 förslag och ett av dem nappade de på! Fatta att JAG får döpa ett träns liksom. Hur kul som helst. Vi var 4 eller 5 personer som vann av 600. Det är jag lite nöjd med måste jag säga. Vann ett presentkort på 2000:- i deras webbutik så jag ska kika ut ett nytt träns till hästarna. Har ett hoppträns så det är väl dags för ett dressyrträns nu då. Helst mitt eget jag namngivit, Top Notch =D 
 
http://www.karinbjarle.se/inspiration/valkomna-till-varlden/
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0