Framsteg!

När allting bara stämmer. Avslappnat, elastiskt, lyhört, starkt, rörligt, soligt, lyckligt!
Ett sånt pass hade jag och Helge idag.
Red runt gården idag igen och han var fin från första sekunden. Han har så svårt att slappna av, framförallt i början av passet så jag blir så glad när han litar på mig och är lugn. Han är lika mycket kontrollfreak som sin matte hehe.

Iaf så travade vi fram och ställde åt olika håll, gjorde övergångar, flyttade. Allt med lätt stöd på båda tyglarna med bibehållen form och takt. En riktigt härlig känsla.
I galoppen gjorde jag lite olika idag. Lite kortare mer "satt" galopp för att sedan öka och sedan korta upp igen. Ökade rejält en gång i varje galopp också. Han täcker mycket mark när man driver fram honom.
Travade av honom lång och låg med känslan av att kunna lägga honom med näsan i marken om jag så ville. Mjuk, nöjd och genomarbetad häst.

Det är sjukt vilka framsteg vi har gjort de senaste veckorna. Om det är hans foderbyte, nya anatomiska tränset, min lilla ändring av ridningen, att han är starkare etc vet jag inte. Det enda jag vet är att han gör mig lycklig när han litar på mig och slappnar av. Det är ju där man måste börja.



Igår blev A utvald som en av några få elever som blir erbjudna en forskarplats i sommar tack vare att han har så bra betyg. Han gör mig stolt. Blir det av så kommer vi inte bo tillsammans i sommar heller som jag sett fram så emot, MEN jag är glad för hans skull och hoppas såklart att han får den här chansen, det är ju en ära att bara bli utvald.
Vi får fortsätta träffas på helgerna och så får väl jag åka till den där hemska staden och hälsa på när jag har semester =)
I höst blir det iaf plugg för mig med. Ska bara söka och komma in först =p

































Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0