Så himla härligt!

Nu låter jag nog så där överdrivet positiv men guuuud vilket perfekt ridtur jag och Helge hade idag! Herregud vad underbart det var! Det var lite kyligt i luften, solsken från en klarblå himmel och både jag och Helge var laddade för en mysig tur.
Började med att galoppera friskt efter uppvärmningen. Helge tog för sig med sin fullblodsgalopp och han täcker väldigt mycket mark. Han borde blivit fälttävlanshäst 😊
Gjorde massor av övergångar i traven där han måste vara kvar inom ramen både i avsaktningen och igångsättningen.
Gjorde även tempoväxlingar i galopp där han fick galoppera länge i både uppförslut och lite lätt nedför. Han blir sakta starkare men behöver myyyycket mer muskler och styrka över hela överlinjen och rumpan. Det kommer framöver, det är bara att fortsätta med det jobb vi gör.

Imorgon tror jag det blir ett pass på banan, det behöver vi.

Min fina kille 💕















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0