Galopp, galopp.

Ibland när jag rider tillsammans med någon, en eller flera andra hästar så blir Helge så "fullblodig" och bryr sig bara om att han vill vara först. Idag var en sån dag. Jag red med Emelie, Willy och Martina på Grande och Helge ville bara vara först, den där trasdockan på ryggen brydde han sig inte om nämnvärt =) Han var med andra ord inte vidare lydig idag men kul hade vi! Det blev mycket galopp och en hel del klättring men även mycket skritt. Framförallt Grande behöver ju få ta igen sig mellan varven så man inte kör slut på farbror. 
Det var nog bra med en genomkörare för alla inblandade, inkl ryttarna. Vi måste våga rida lite mer framåt än vi gjort tidigare. Ibland. Man kan inte bara sitta och rida ihop hästarna hela tiden, man måste kunna trycka fram lite längre steg och högre tempo också. Hästarna mår bra av att få sträcka på sig lite då och då. Alla hästar var nöjda efteråt och jag tror nog alla kommer ha lite träningsvärk imorgon. Därför får mina gå en promenad på hårt underlag imorgon så får vi se hur det blir i helgen. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0