Häst-söndag.

Börjar med att säga att jag är nöjd med min nya transport. Jisses vad lätt den går efter bilen, och man känner inte varje gupp man åker i som man gör med en enkel-axlad. Helge ville inte riktigt gå in först idag men när jag gick före följde han med och på hemvägen gick han in själv som vanligt. Alltså är transporten godkänd av herr Grå.
Ett minus är att påskjutsbromsen gick i när jag skulle backa tillbaka transporten när vi kom hem. Får justera det framöver. 
 
Vi var till Orsa med Helge och Willy och red markarbete. Lite trav- och galoppbommar. Helge var ganska avslappnad och fin. Lite stel i sidorna men jag kan inte kräva så mycket innan han är mer igång på böjt spår. Han travade iaf taktmässigt med ganska bra stöd på bettet, var lätt att reglera och lagom på. När vi galopperade över bommarna tyckte han att det var lite väl kul dock. Då gick det undan =P 
Han var iaf duktigare än jag trodde över bommarna för han lyfte benen riktigt bra mot vad han brukar. Jättebra för honom och hans stela bogar att lyfta benen lite högre ibland. Bra för bakbenen också såklart. Ska se om vi kommer iväg på sånt här arbete en gång i veckan iaf. 
 
Grade tömkörde jag på banan samtidigt som jag hade Statistiska Centralbyrån i luren. Blev utfrågad om alkohol- och spelvanor. Hehe, blev nog "nej" eller "aldrig" på 95% av frågorna =)
 
När jag kom hem hade älsklingen gjort gryta på högrev tillsammans med ris. Då kan tom jag äta kött för så mört och gott som det var. MUMMA! Lyxigt att komma hem till lagad mat. Han åker inte till Sthlm förrän imorgon så det känns också lyxigt. 
 
 


Kommentarer
Maria

Låter kul! Till helgen kanske? Vi kan höras närmare:).

2014-10-12 @ 20:57:19
URL: http://lillymia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0